Evropski parlament označio SPC slobodnom metom

Ako EU u zvaničnom aktu optužuje Srpsku pravoslavnu crkvu /SPC/ da je u njoj prisutan ruski uticaj, to može značiti da je lov na nju proglašen slobodnim, nekažnjivim, poželjnim i legitimnim, ocijenili su iz Eparhije zvorničko-tuzlanske.

Iz Eparhije napominju da danas reći da je neko podložan bilo čemu što dolazi iz Rusije, znači označiti ga plijenom.

Eparhija se oglasila saopštenjem povodom toga što je Evropski parlament 9. marta donio rezoluciju u kojoj piše da se, kako se navodi, “strano miješanje može ostvariti uticajem i instrumentalizacijom vjerskih instituta kao što je ruski uticaj u pravoslavnim crkvama, posebno u Srbiji, Crnoj Gori, BiH, a posebno u njenom entitetu Republici Srpskoj”.

S obzirom na to da je u Rezoluciji djelovanje SPC u Republici Srpskoj označeno kao “posebno problematično”, iz Eparhije ističu da se nadaju da evropski parlamentarci znaju da odnosi Crkve na prostoru današnje Eparhije zvorničko-tuzlanske i ruske braće sežu duboko u prošlost.

“Istorijska je činjenica da je car Fjodor Prvi Ivanovič pomagao gradnju Manastira Papraća, čiji monasi su u tamno i oskudno doba nailazili na bratoljubive odgovore u ruskoj zemlji. U naše vrijeme generacije sveštenika i monaha su se obrazovali u teološkim školama Moskve i Kijeva. Stoga, ne treba da nas iznenađuje poezija Njegovog preosveštenstva episkopa zvorničko-tuzlanskog Fotija u kojoj motivi proslavljanja onih koji su u ruskoj zemlji kroz njenu vrletnu istoriju proslavljali Gospoda zauzimaju vidno mjesto”, navedeno je u saopštenju.

Iz Eparhije ističu da uticaji Crkve u ruskim zemljama ka Crkvi u srpskim zemljama zaista postoje i da su blagotvorni. “Kao što ni uticaji od nas ka njima nisu zanemarivi”, ukazali su iz Eparhije.

Iz Eparhije zvorničko-tuzlanske upitali su da li postoji ikakva nada da poslanici Evropskog parlamenta znaju da su brojni prognani ruski episkopi, sveštenici, monasi i laici nakon krvavih zbivanja iz 1917. godine utočište pronašli u hramovima, konacima i domovima širom srpskih zemalja.

“Postoji li ikakva nada da evropski parlamentarci znaju da su Georgije Florovski i Nikolaj Afanasjev, najuticajniji ruski bogoslovi prošlog stoljeća, dio svog formativnog perioda proveli u našim školama obrazujući i obrazujući se? Znaju li da su Sveti Jovan Šangajski i Kiprijan Kern ostvarili blagodatno-podvižnički uticaj na generacije naših bogoslova bivajući im profesori u bogosloviji u Bitolju?”, ističu iz Eparhije zvorničko-tuzlanske.

Iz Eparhije su naglasili da optužbe koje je Evropski parlament izrekao vraćaju u 17. vijek, kada je Osmanlijsko carstvo ubilo Svetog Gavrila Srpskog 1669. godine, a jedna od optužbi je bila saradnja sa Ruskim carstvom s ciljem podrivanja Turskog carstva, budući da je naš patrijarh učestvovao na Moskovskom saboru četiri godine ranije.

“Danas su optužbe identične i okrivljeni su nepromijenjeni. Razlika je zanemariva, jer tužitelj nije na Bosforu, nego je u Briselu”, ukazali su iz Eparhije.

Iz Eparhije zvorničko-tuzlanske kažu da, ako se zna bar djelić plodotvorih obostranih uticaja Srba i Rusa, optužbe za uticaje sa Istoka su zapravo pohvale, ali da, kao i u svakom vremenu u kojem je teško kazati istinu i ostati živ, pohvale znaju da koštaju.

Iz Eparhije ocjenjuju zastrašujućim pozive na preduzimanje mjera protiv Crkve prema potrebi i ako postoje dokazi te pitaju kakve mjere će preduzeti protiv Crkve – fizičku prisilu, izopštavanje iz savremenih evropskih tokova, mogućnosti novčane blokade ili oduzimanje imovine?

“Iznad Srpske pravoslavne crkve, u njenoj Mitropoliji crnogorsko-primorskoj i u njenoj Eparhiji budimljansko-nikšićkoj, još visi antiteistički mač koji prijeti da joj oduzme drevne hramove Gospodnje. Otimanje imovine je bilo višedecenijsko iskustvo Crkve pod komunističkim jarmom. Rečeno iskustvo je veliko i trajno, budući da brojna oduzeta imovina ni 30 godina od dolaska Evrope u naše krajeve nije vraćena Crkvi”, naveli su iz Eparhije.

U Rezoluciji se poziva na preduzimanje mjera protiv Crkve prema potrebi.

“Ko bi mogao definisati potrebe poslanika Evropskog parlamenta? Da li to znači da će Crkva svoje djelanje morati da revidira kako bi izbjegla potrebu institucija EU da bude sankcionisana? Šta će doći pod udar revizije – Jevanđelje, liturgijska praksa, asketski etos?”, pitaju iz Eparhije.


Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i Youtube kanalu – www.ntvarena.com

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *